Str. Voila nr. 114, CAMPINA, Jud. PRAHOVA
Telefon: 0344.101.118

Articole și noutăți

Cum să faci față unui diagnostic de demență?

Primirea unui diagnostic de Demență în Boala Alzheimer sau a unei demențe de altă etiologie vă poate distruge „lumea”, dar și rutina de zi cu zi. Însă cu acești pași, puteți obține acceptare, puteți face față provocărilor și vă puteți menține calitatea vieții mai mult timp.

Efectele emoționale ale diagnosticului de Alzheimer sau demență

Dacă ați fost diagnosticat cu demență, este posibil să simțiți furie, șoc, teamă cu privire la modul în care memoria și personalitatea dvs. se pot schimba în viitor sau tristețe profundă și durere pentru pierderea vieții pe care ați avut-o până acum.

Este posibil să descoperiți că un diagnostic are un efect negativ asupra stimei de sine sau vă simțiți stigmatizat pe măsură ce alții încep să vă trateze diferit.

De asemenea, s-ar putea să vă simțiți izolat, separat chiar și de acele persoane cele mai apropiate de dumneavoastră care nu pot înțelege prin ce treceți. Negarea sau refuzul de a accepta acest lucru se poate întâmpla destul de frecvent. Unii oameni simt chiar ușurare după un diagnostic, bucuroși că știu în cele din urmă ce nu este în regulă și pot planifica în avans. Cel mai probabil veți experimenta un amestec al acestor emoții conflictuale – uneori, simultan.

Tulburările emoționale care urmează unui diagnostic pot declanșa chiar depresie sau anxietate.

Să facem față unui diagnostic de demență

Suntem cu toții diferiți și nu există două persoane care să răspundă la un diagnostic de demență în același mod. Nu există un mod „corect” sau „greșit” de a reacționa, așa că nu-ți spune ce ar trebui să gândești sau să simți. În schimb, acordă-ți timp să procesezi știrile și să treci la noua ta situație. S-ar putea să simți că ai ajuns la acceptare într-o zi și apoi să te simți brusc copleșit de emoții dificile în următoarea zi. Permiteți-vă să vă întristați și să vă ajustați cu timpul.

  1. Fii blând cu tine însuți.
  2. Reafirmă-ți identitatea.
  3. Permiteți-vă să simțiți.
  4. Aflați tot ce puteți despre tipul de demență cu care ați fost diagnosticat.
  5. Căutați o intervenție timpurie.
  6. Adaptați-vă mediul în care trăiți.

Căutați ajutor

A trăi cu Alzheimer sau cu o altă demență nu este ușor, dar există ajutor pentru această călătorie. Nu așteptați ca alții să ofere sprijin; fii proactiv și întinde mâna. Cu cât aveți mai mult sprijin, cu atât veți putea face față simptomelor și veți continua să vă îmbogățiți viața.

Rămâneți conectat cu familia și prietenii.

Păstrarea relațiilor cele mai apropiate și continuarea activităților sociale pot face o lume diferențiată pentru sănătatea și atitudinea ta. Pe măsură ce îmbătrânim, pensionarea, relocarea și pierderea celor dragi ne pot micșora adesea rețelele sociale, dar niciodată nu este prea târziu pentru a construi noi prietenii semnificative.

Contactați Asociația locală Alzheimer

Există organizații Alzheimer peste tot în lume care oferă o varietate de programe de sprijin pentru persoanele cu orice tip de demență.

Mulți vă pot conecta cu alții care se confruntă cu aceleași provocări sau voluntari care pot oferi sprijin, sfaturi și companie.

Programele de implicare socială în faza incipientă, de exemplu, vă pot ajuta să cunoașteți alte persoane care au fost diagnosticate recent.

Consultați site-ul Societății Române Alzheimer pentru mai multe detalii despre filiale, organizații sau informații esențiale pentru pacienți și aparținători.

Sfatul spiritual

Liderii religioși pot oferi un confort real credincioșilor, precum și un contact social continuu. Chiar și persoanele care nu frecventează în mod regulat slujbe religioase pot privi spre religie după un diagnostic de demență.

Dacă nu sunteți religios, este posibil să preferați să discutați cu un terapeut sau consilier.

Discutați cu alții despre diagnosticul dvs.

În timp ce sprijinul din partea familiei și a prietenilor este crucial, alegerea cui să-i spuneți despre diagnosticul dvs. este întotdeauna o decizie foarte personală. Poate doriți să îl împărtășiți mai întâi cu familia cea mai apropiată, de exemplu, apoi cu un grup mai larg de prieteni și cunoștințe mai târziu.

Orice decideți că este potrivit pentru dvs., este important să nu încercați să mergeți singur și să le refuzați persoanelor cărora le pasă de dvs. șansa de a vă oferi sprijin.

De asemenea, este important să fii pregătit pentru un spectru larg de reacții. Așa cum este posibil să fi simțit o combinație de șoc, furie, durere și disperare la știrile despre diagnosticul dvs., oamenii apropiați pot avea reacții similare.

Nu uitați: nu trebuie să acoperiți totul dintr-o dată. Prima dvs. conversație cu cei dragi va fi probabil începutul unui dialog continuu, pe măsură ce aflați cu toții mai multe despre boală și provocările cu care vă veți confrunta în viitor.

Luați măsuri pentru a încetini progresul simptomelor

Chiar și atunci când ați fost diagnosticat cu boala Alzheimer sau cu un alt tip de demență, există încă multe lucruri pe care le puteți face pentru a încetini progresul acesteia. Aceleași modificări ale stilului de viață sănătos și tehnicile de stimulare mentală care sunt utilizate pentru a preveni sau a întârzia apariția demenței pot fi, de asemenea, eficiente în încetinirea progresiei bolii și menținerea independenței dvs. pentru mai mult timp.

  • Faceți exerciții fizice
  • Conectați-vă cu cei din jur
  • Hrăniți-vă sănătos
  • Căutați stimulare mentală
  • Îmbunătățiți-vă somnul
  • Gestionați stresul
  • Aveți grijă de inima dumneavoastră

Urmați activități care vă aduc bucurie

A avea Boala Alzheimer sau o altă demență nu înseamnă că viața ta trebuie să nu mai avanseze. Urmărind activități și relații semnificative, puteți continua să vă hrăniți spiritul și să găsiți plăcere și scop în viață.

Deși avem cu toții moduri diferite de a experimenta sensul și bucuria, poate doriți să:

  1. Urmăriți hobby-urile și interesele preferate.
  2. Administrați moștenirea.
  3. Participați la cercetarea Alzheimer sau la studiile clinice cu medicamente.
  4. Oferiți-vă voluntar pentru o cauză importantă pentru dumneavoastră.
  5. Călătoriți.
  6. Petreceți timp în natură.
  7. Savurați experiențe pozitive.

Cum să faceți față anxietății și depresiei

Depresia și anxietatea sunt frecvente în rândul pacienților cu stadiu incipient de Alzheimer. Simptomele cum ar fi retragerea, agitația, sentimentele de lipsă de valoare și schimbările în rutina dvs. de somn pot agrava simptomele demenței și vă pot limita independența. Pe lângă consiliere și medicamente, există o mulțime de pași de auto-ajutor care vă pot ajuta să depășiți anxietatea și depresia.

Învățarea modului de a provoca gândurile anxioase și a dezvolta un mod mai echilibrat de a privi noua situație vă poate ajuta să vă împăcați cu diagnosticul și să ușurați anxietatea.

Deschiderea și vorbirea despre temeri și alte emoții cu cineva care te face să te simți în siguranță și susținut te poate ajuta să-ți crești starea de spirit.

Exercițiile regulate, alimentația bună și îmbunătățirea somnului sunt, de asemenea, modalități dovedite de a ajuta la îmbunătățirea simptomelor depresiei și anxietății.

Viziune spre viitor

Deși nu este ușor să vă gândiți, să vă ordonați finanțele și să aflați cum doriți să vă gestionați asistența medicală vă poate oferi un sentiment de putere asupra viitorului dumneavoastră. Vorbește cu cei dragi și comunică-ți dorințele. Discutați și documentați-vă despre tratamentul și preferințele dumneavoastră cu medicii și membrii familiei. Numiți pe cineva în care aveți încredere să ia decizii în locul dumneavoastră atunci când nu le mai puteți singuri.

În aceste zile, tot mai mulți dintre noi ne găsim trăind singuri pe măsură ce îmbătrânim. În timp ce un diagnostic de Alzheimer sau o altă demență nu trebuie să schimbe imediat acest lucru, este chiar mai important să planificați devreme pentru viitor.

Fără un soț sau un partener, de multe ori depinde de dvs. să recunoașteți când aveți nevoie de ajutor cu treburile casnice, pregătirea mesei, plata facturilor, conducerea vehiculelor și îngrijirea zilnică. A trăi singur înseamnă că sunteți mai expus riscului de cădere, accidente și rătăcire. Dar, planificând devreme modul în care vă vor fi satisfăcute nevoile, vă puteți menține independența mai mult timp.

  1. Serviciile de îngrijire la domiciliu vă pot ajuta cu treburile casnice, îngrijirea personală și transportul.
  2. Programele de îngrijire de zi pot ajuta, de asemenea, la îngrijirea personală și medicală, precum și la oferirea de oportunități de socializare.
  3. Luați în considerare serviciile de livrare a alimentelor.
  4. Autorizați legal pe cineva în care aveți încredere să se ocupe de probleme financiare, cum ar fi plata facturilor.
  5. Utilizați aplicații sau alte sisteme de memento pentru a vă asigura că vă luați medicamentele la timp.
  6. Alegeți un sistem de alertă medicală cu un dispozitiv portabil pentru a vă ajuta să convocați asistență în caz de urgență.
  7. Ascultă-i pe prieteni și pe cei dragi atunci când își exprimă îngrijorarea cu privire la capacitatea ta de a avea grijă de anumite sarcini.

Deși este adevărat că în prezent nu există un remediu pentru Alzheimer sau demență, asta nu înseamnă că un diagnostic semnalează sfârșitul vieții dumneavoastră sau că sunteți neputincios împotriva bolii. Există tratamente disponibile pentru unele simptome și modificarea stilului de viață poate ajuta la încetinirea progresiei bolii, poate întârzia apariția simptomelor mai debilitante și vă poate păstra modul de viață cât mai mult posibil.

Text tradus și adaptat după articolul din HelpGuide.com – Coping with an Alzheimer’s or Dementia Diagnosis scris de Lawrence Robinson and Melinda Smith, M.A.

Share this post

Lasă un răspuns